تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
پیش بینی تفکر خلاق براساس سبک های یادگیری و ذهنیت فلسفی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر یزد
دوره 8، شماره 11، 1402، صفحات 31 - 45
نویسندگان : مرضیه السادات حسینی فهرجی* 1 ، سید محمد رضا طباطبائی 2

1 آموزش و پرورش ناحیه دو یزد

2 آموزش و پرورش ناحیه دو یزد

چکیده :
پژوهش حاضر بدنبال پیش بینی تفکر خلاق براساس سبک های یادگیری و ذهنیت فلسفی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر یزد در سال1401بوده است. تحقيق موجود يك تحقيق توصيفي از همبستگی است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر یزد در سال 1401 که به تعداد 1852 نفر می باشند. روش نمونه گیری از نوع تصادفی خوشه ای و براساس جدول مورگان می باشد. به این صورت که از بین دبیرستان های دخترانه شهر یزد 10 دبیرستان دخترانه انتخاب و از هر دبیرستان دردوره دوم 3 کلاس و از هر کلاس 10 یا 15 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شد که جمعا 335 نفر انتخاب شد.ابزار این پژوهش پرسشنامه تفکر خلاق ولچ و همکاران(2002) ، پرسشنامه ذهنیت فلسفی اسمیت (1965)، پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (1985) بوده است. نتایج این پژوهش با استفاده از ضریب رگرسیون نشان داد تفکر خلاق براساس سبک های یادگیری واگرا، همگرا، انطباق دهنده و جذب کننده و ذهنیت فلسفی پیش بینی می شود.
کلمات کلیدی :
تفکر خلاق ، سبک های یادگیری ، ذهنیت فلسفی