تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش در دوره ابتدایی
دوره 7، شماره 10، 1401، صفحات 46 - 54
نویسندگان : سحر صابری* 1

1 ، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد

چکیده :
هدف کلی آموزش و پرورش در هر جامعه ای این است که هر فرد را بر طبق الگوی اعتقادات و ارزشهای فرهنگی،دینی، اجتماعی و سیاسی خود تربیت کند و انسانهای شایسته ای را به جامعه تحویل دهد. با توجه به این مطلب رابطه مستقیم و هماهنگی میان جامعه و آموزش و پرورش وجود دارد. با تغییر جهان بینی ها، فرهنگ ها و اعتقادات گوناگون انسان، اهداف آموزش و پرورش نیز تغییر خواهد کرد. ماهیت قرن 21 ایجاب می کند که مشتریان انتظارات رو به تزاید داشته باشند چون قرن 21 به قرن انفجار دانش و اطلاعات مشهور است . اطلاعات اینترنت در هر 6 ساعت 2 برابر می شود . بیش از 3 هزار شبکه تلویزیونی ماهواره یی به امر اطلاع رسانی مشغول هستند. دانش اجتماعی و اطلاعات عمومی مردم بسیار بالا است. تقریباً تمام کسانی که به دنبال توسعه واصلاحات هستند در همه جای دنیا از آموزش و پرورش شروع می کنند و رویکردهای برآمده از عصر جدید ارتباطات و فناوری ها در تعلیم و تربیت از جمله دیدگاه حداکثری مبتنی بر خود یادگیری و چگونگی یادگیری (فراشناخت)، یادگیری فرایندمدار و مستقل موجب حرکت تدریجی در باز تعریف مفاهیم اساسی تعلیم و تربیت شده است. علم، تدریس، معلم، شاگرد، محتوای درسی و مدرسه در حال احراز تعاریف جدید هستند.
کلمات کلیدی :
چالش ها و مشکلات، آموزش و پرورش، دوره ابتدایی
پرسشنامهمهارتهای زندگیآموزشکودکان ابتداییاثربخشیآموزش مجازیهوش اجتماعیدانش آموزان ابتداییتفکر انتقادیسلامت روانیعملکرددرس پژوهیتوسعه حرفه ایمعلماناستان خراسان جنوبیتحليل محتواهوشگاردنرفارسيپايه اولرهبریرهبری اصیلعملکرد سازمانیرشته مدیریت آموزشیگرایش علوم تربیتیدانشگاه پیام نور واحد ارومیه) = jafariko47@gmailcomآموزش کودکان استثناییدانشجومعلم دانشگاه فرهنگیاندانشگاه شاهدتهرانایمیل ahsoltanif@gmailسبک تفکراحساس کارآمدیتغییر سازمانیدانشکده ادبیات و علوم انسانیمدیریت زمانخودکارآمدی تحصیلیمؤلفه استعداد در خودکارآمدی تحصیلی --- نویسنده مسئول امیرحسین محمدداوودی= (دانشیار گروه مدیریت آموزشیدانشگاه آزاد اسلامیواحد ساوهایران) = Adavoudi838@yahooتربیت اخلاقیتربیت منشتدریس برخطتوماس لیکونابرنامه درسیدوره اول ابتدایی -- استادیار گروه مدیریت آموزشی رشته برنامه ریزی درسیواحد قمقمایران fazlollahigh@yahooکتب فارسی خوانداریسند تحول بنیادین آموزش و پرورشدوره ابتداییساحت های شش گانه تربیتی -- عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان Heydarilaghab@gmailحافظه کاریمشکلات رفتاریگروه علوم تربیتیدانشگاه پیام نورهمدانایران Sadnt560@gmailهیجانات مثبتهیجانات منفیتاب آوری تحصیلیایران) = ajadidi@pnuacirفرهنگ سازمانیخودکارآمدیاسترس شغلیدانشگاه فرهنگیانجایگاه معلمشکل گیریتربیت اسلامیرشته الهیات معارف اسلامیگرایش علوم قرآن و حدیثدانشگاه شهید چمران اهواز) nasrh3464@gmailاموزش مجازیفرسودگی تحصیلیsaadaat2452@gmailالگوشایستگیمدیران مدارسبیانیه گام دوم انقلابروش های تدریسرضایت شغلیکیفیت تدریسکلیدواژه ها درگیری تحصیلیتدریس مشارکتیتدریس سنتیسلامت سازمانيهوي و فيلدمن و سلامت سازمانی مدارسسکوت سازمانیعدالت سازمانیجو اخلاقی سازمانیهرمنوتیکتحقیق کیفیفرا تحلیلشادابی شغلیخودآگاهی هیجانیکارکنان آموزش و پرورشفضای مجازیشادمانیمراجعه کنندگان سازمان هاارزشیابی مجازیکرونا و دوره ابتداییمعلمان ابتداییکرونایادگیری ترکیبیآموزش برخطکلاس معکوسکاردستیخلاقیتزیبایی شناسیعناصر هنردورۀ ابتداییفارسیپایۀ پنجمتکنولوژیفناوری اطلاعات و ارتباطاتدلزدگی تحصیلیاختلال یادگیریتوانمند سازی حرفه ایدانشگاه پایدارتوسعهتفکر خلاقذهنیت فلسفیسواد رسانه اینگرش تحصیلیضرورتجایگاهچالشفرصتمدل هدف گذاری در مهارتهای زندگیمدل 4Hانگیزه پیشرفتشهر بافقفرهنگ گروهیهمبستگی نسلیتوانمندسازیآموزش عالیتاب اوریفبکفناوریتعهد سازمانیمدیرانهمدلیانگیزهیادگیریروش کدینگروش سنتیاضطرابافسردگیسازی *سنتزپژوهیخودپندارهرابطه مدارکلامیاقدام پژوهی