تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
خط مشی گذاری برنامه درسی در راستای بهبود سواد رسانه ای
دوره 7، شماره 9، 1401، صفحات 1 - 15
نویسندگان : غلامعلی احمدی* 1 ، سعداله کاظمی 2

1 دانشگاه شهید رجایی

2 دانشگاه شهید رجایی

چکیده :
هدف این پژوهش خط مشی گذاری برنامه درسی در راستای بهبود سواد رسانه ای بود. روش این مطالعه سنتز پژوهی، کیفی بود. داده‌های مورد نیاز از طریق جستجو در منابع کتابخانه ای، پایان نامه‌ها و مقالات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی جمع آوری شد. به منظور جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی از واژگان کلیدی برنامه درسی، خط مشی گذاری و سواد رسانه ای به صورت جداگانه و ترکیبی استفاده شد. از میان پژوهش‌های صورت گرفته داخلی در فاصله سال‌های 1390 تا 1398 و پژوهش‌های خارجی در فاصله سال‌های 2012 تا 2020 تعداد 250 مورد پژوهش منتشر شده شناسایی و از میان آنها 20 مورد پژوهش جهت بررسی و تحلیل انتخاب شد. نتایج نشان داد مؤلفه های مشترک در تمام مقالات در ارتباط با خط مشی گذاری برنامه درسی در راستای بهبود سواد رسانه ای در نظام آموزشی شامل مولفه های صلاحیت حرفه ای مربیان، فناوری اطلاعات، حمایت، می¬باشد که در اکثر مقالات بدان اشاره شده است.
کلمات کلیدی :
خط مشی گذاری برنامه درسی، سواد رسانه ای، نظام اموزشی