تعداد دوره ها | 5 |
تعداد شماره ها | 15 |
تعداد مقالات | 90 |
تعداد مشاهده مقاله | 365807 |
تعداد مقالات ارسال شده | 281 |
درصد پذیرش | 37 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 7 |
متوسط زمان داوری | 56 روز |
بررسی رابطه میزان استفاده از فضای مجازی با شادمانی مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی استان کرمان
دوره 7، شماره 8، 1401، صفحات 72 - 81
1 دانشجوی ارشد دانشگاه پیام نور بافت
2 استاد دانشگاه پیام نور بافت
چکیده :
هدف پژوهش حاضر «بررسی رابطه میزان استفاده از فضای مجازی با شادمانی مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی استان کرمان» بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماري تحقيق مراجعه کنندگان مراکز آموزشی استان کرمان در سال 1401 بودند كه به روش نمونه¬گيري تصادفي ساده 120 نفر از آنها به نوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع¬آوري داده¬ها، از دو پرسشنامه اعتیاد به فضای مجازی یانگ (1988) و شادکامی آکسفورد (1989) استفاده شد. داده¬ها با استفاده از آزمون¬هاي آماري نظیر ضریب همبستگی و رگرسیون و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 24 تجزیه و تحلیل شد. يافته¬ها نشان داد كه بین میزان استفاده از فضای مجازی و شادمانی در مراجعه کنندگان رابطه منفی و معنی¬داری وجود دارد (P<0/01). بنابراين مي¬توان نتيجه گرفت کاهش میزان استفاده از فضای مجازی در افزایش شادمانی مراجعه کنندگان سازمان¬ها نقش تعيين¬كننده¬اي دارد و سبب دستيابي به موفقيت و بهبود عملكرد شغلی آن¬ها مي¬شود .
هدف پژوهش حاضر «بررسی رابطه میزان استفاده از فضای مجازی با شادمانی مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی استان کرمان» بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماري تحقيق مراجعه کنندگان مراکز آموزشی استان کرمان در سال 1401 بودند كه به روش نمونه¬گيري تصادفي ساده 120 نفر از آنها به نوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع¬آوري داده¬ها، از دو پرسشنامه اعتیاد به فضای مجازی یانگ (1988) و شادکامی آکسفورد (1989) استفاده شد. داده¬ها با استفاده از آزمون¬هاي آماري نظیر ضریب همبستگی و رگرسیون و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 24 تجزیه و تحلیل شد. يافته¬ها نشان داد كه بین میزان استفاده از فضای مجازی و شادمانی در مراجعه کنندگان رابطه منفی و معنی¬داری وجود دارد (P<0/01). بنابراين مي¬توان نتيجه گرفت کاهش میزان استفاده از فضای مجازی در افزایش شادمانی مراجعه کنندگان سازمان¬ها نقش تعيين¬كننده¬اي دارد و سبب دستيابي به موفقيت و بهبود عملكرد شغلی آن¬ها مي¬شود .
کلمات کلیدی :
فضای مجازی، شادمانی، مراجعه کنندگان سازمان¬ها.
فضای مجازی، شادمانی، مراجعه کنندگان سازمان¬ها.
-
434
-
164
-
1399/12/05
-
1400/03/25
-
1401/04/01