تعداد دوره ها | 5 |
تعداد شماره ها | 15 |
تعداد مقالات | 90 |
تعداد مشاهده مقاله | 365807 |
تعداد مقالات ارسال شده | 281 |
درصد پذیرش | 37 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 7 |
متوسط زمان داوری | 56 روز |
بررسی تأثیر به کارگیری وسایل کمک آموزشی و تکنولوژی های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انگیزه ریاضی دانش آموزان پایه هشتم شهر چابهار
دوره 7، شماره 8، 1401، صفحات 61 - 71
1 هنرستان ادیب شهرستان چابهار
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر به کارگیری وسایل کمک آموزشی و تکنولوژی¬های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انگیزه دانش آموزان پایه هشتم شهر چابهار بوده است. از يك طرح نيمه آزمايشي با گروه كنترل و پيش آزمون و پس آزمون استفاده گردید. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه هشتم شهر چابهارمیباشند. گروه نمونه، شـامـل 60 دانش آموز پایه هشتم که در 2 کلاس جداگانه حضور داشته و به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده¬اند. در اين پژوهش ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه استاندارد انگیزه تحصیلی هارتر (1981) بود. داده های بدست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحليل قرار گرفتند. نتایج نشان داد تکنولوژی¬های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر افزایش انگیزه ریاضی دانش آموزان تأثیر دارد.
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر به کارگیری وسایل کمک آموزشی و تکنولوژی¬های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انگیزه دانش آموزان پایه هشتم شهر چابهار بوده است. از يك طرح نيمه آزمايشي با گروه كنترل و پيش آزمون و پس آزمون استفاده گردید. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه هشتم شهر چابهارمیباشند. گروه نمونه، شـامـل 60 دانش آموز پایه هشتم که در 2 کلاس جداگانه حضور داشته و به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده¬اند. در اين پژوهش ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه استاندارد انگیزه تحصیلی هارتر (1981) بود. داده های بدست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحليل قرار گرفتند. نتایج نشان داد تکنولوژی¬های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر افزایش انگیزه ریاضی دانش آموزان تأثیر دارد.
کلمات کلیدی :
تکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انگیزه ریاضی و عملکرد ریاضی
تکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انگیزه ریاضی و عملکرد ریاضی
-
349
-
174
-
1399/12/05
-
1400/03/25
-
1401/04/01