تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
تجزیه و تحلیل پذیرش استفاده از هوش مصنوعی در مراکز آموزشی
دوره 9، شماره 15، 1403، صفحات 45 - 65
نویسندگان : مهدی میرمعصومی* 1

1 گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران

چکیده :
هوش مصنوعی پرکاربرد می باشد و دارای ویژگی‌های مفیدی برای به اشتراک گذاشتن در سرویس‌های مختلف ارائه شده است. با افزایش استفاده روزافزون از نوآوری، برنامه‌های هوش مصنوعی (AIA) محیط جذاب‌تری را در مؤسسات دولتی و مراکز آموزشی ایجاد می‌کند. هدف از پژوهش این است که کاربران در مورد استفاده آموزشی از هوش مصنوعی چه احساسی دارند. داده‌های جمع آوری شده از نظرسنجی از 387 دانشجوی دانشگاه های کشورهای مختلف برای اعتبار سنجی مدل و فرضیه‌ها استفاده شده است. ویژگی‌های استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مانند سازگاری درک شده، آزمایش پذیری، مزیت نسبی، سهولت انجام تجارت و صادرات فناوری، در مدل مفهومی گنجانده شده است. پیامدهای عملی پژوهش حاضر از این جهت حیاتی است که مفاهیم آموزشی مربوطه را به درک اهمیت هر مؤلفه سوق می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها و تلاش‌هایی را مطابق با ترتیب اهمیت نسبی عوامل انجام دهند. مفاهیم مدیریتی به بخش‌های آموزشی بینشی در مورد نحوه اعمال هوش مصنوعی در سیستم خود برای بهبود رشد خدمات ارائه شده و تسهیل فرآیند برای همه کاربران می‌دهد. مدل مفهومی پژوهش، که هر دو ویژگی فرد و ویژگی‌های فناوری را به هم مرتبط می‌کند، چیزی است که آن را جدید می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که متغیرهای تئوری انتشار از دو متغیر دیگر سهولت انجام تجارت و صادرات فناوری بهتر عمل می‌کنند.
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی، بخش‌های آموزشی، نظریه انتشار، سهولت انجام کسب و کار، صادرات فناوری
پرسشنامهمهارتهای زندگیآموزشکودکان ابتداییاثربخشیآموزش مجازیهوش اجتماعیدانش آموزان ابتداییتفکر انتقادیسلامت روانیعملکرددرس پژوهیتوسعه حرفه ایمعلماناستان خراسان جنوبیتحليل محتواهوشگاردنرفارسيپايه اولرهبریرهبری اصیلعملکرد سازمانیرشته مدیریت آموزشیگرایش علوم تربیتیدانشگاه پیام نور واحد ارومیه) = jafariko47@gmailcomآموزش کودکان استثناییدانشجومعلم دانشگاه فرهنگیاندانشگاه شاهدتهرانایمیل ahsoltanif@gmailسبک تفکراحساس کارآمدیتغییر سازمانیدانشکده ادبیات و علوم انسانیدانشگاه آزاداسلامی واحد کرمان) akramsayyari@gmailمدیریت زمانخودکارآمدی تحصیلیمؤلفه استعداد در خودکارآمدی تحصیلی --- نویسنده مسئول امیرحسین محمدداوودی= (دانشیار گروه مدیریت آموزشیدانشگاه آزاد اسلامیواحد ساوهایران) = Adavoudi838@yahooتربیت اخلاقیتربیت منشتدریس برخطتوماس لیکونابرنامه درسیدوره اول ابتدایی -- استادیار گروه مدیریت آموزشی رشته برنامه ریزی درسیواحد قمقمایران fazlollahigh@yahooکتب فارسی خوانداریسند تحول بنیادین آموزش و پرورشدوره ابتداییحافظه کاریمشکلات رفتاریگروه علوم تربیتیدانشگاه پیام نورهمدانایران Sadnt560@gmailهیجانات مثبتهیجانات منفیتاب آوری تحصیلیایران) = ajadidi@pnuacirفرهنگ سازمانیخودکارآمدیاسترس شغلیدانشگاه فرهنگیاندانشگاه خوارزمی تهران) erfansh78@yahooجایگاه معلمشکل گیریتربیت اسلامیرشته الهیات معارف اسلامیگرایش علوم قرآن و حدیثاموزش مجازیفرسودگی تحصیلیدبیر آموزش و پرورش شهر یزد) msaadaat2452@gmailالگوشایستگیمدیران مدارسبیانیه گام دوم انقلابروش های تدریسرضایت شغلیکیفیت تدریستدریس مشارکتیتدریس سنتیسلامت سازمانيسکوت سازمانیعدالت سازمانیجو اخلاقی سازمانیهرمنوتیکتحقیق کیفیفرا تحلیلشادابی شغلیخودآگاهی هیجانیفضای مجازیشادمانیارزشیابی مجازیکرونا و دوره ابتداییکیفیت زندگی کاریمعلمان ابتداییمؤلفه استعداد در خودکارآمدی تحصیلیکرونایادگیری ترکیبیآموزش برخطکلاس معکوسکاردستیخلاقیتزیبایی شناسیعناصر هنرتحلیل محتوادورۀ ابتداییفارسیپایۀ پنجمسطح خوانایی فرایتکنولوژیدلزدگی تحصیلیاضطراب اجتماعیاختلال یادگیریدانشجو معلمانمهارت های حرفه ایدانشگاه پژوهیتوسعهتوسعه پایدارتفکر خلاقذهنیت فلسفینگرش تحصیلیضرورتجایگاهچالشفرصتمدل 4Hهوش معنویاشتیاق تحصیلیمشارکت معلمانپیشرفت تحصیلیارزیابی الکترونیکیشهر بافقشکاف نسلیهمبستگی نسلیکلیدواژه ها تلنگرتاب اوریفبکفناوریهدایت تحصیلیالگوریتم خوشه بندیمدیراننظریه انتشارهمدلیانگیزهفعال بودنیادگیریروش کدینگدانشجویانسازی *هنرمعلمیسنتزپژوهیسبک رهبریکلامی