تعداد دوره ها | 5 |
تعداد شماره ها | 15 |
تعداد مقالات | 90 |
تعداد مشاهده مقاله | 365807 |
تعداد مقالات ارسال شده | 281 |
درصد پذیرش | 37 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 7 |
متوسط زمان داوری | 56 روز |
تجزیه و تحلیل پذیرش استفاده از هوش مصنوعی در مراکز آموزشی
دوره 9، شماره 15، 1403، صفحات 45 - 65
1 گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران
چکیده :
هوش مصنوعی پرکاربرد می باشد و دارای ویژگیهای مفیدی برای به اشتراک گذاشتن در سرویسهای مختلف ارائه شده است. با افزایش استفاده روزافزون از نوآوری، برنامههای هوش مصنوعی (AIA) محیط جذابتری را در مؤسسات دولتی و مراکز آموزشی ایجاد میکند. هدف از پژوهش این است که کاربران در مورد استفاده آموزشی از هوش مصنوعی چه احساسی دارند. دادههای جمع آوری شده از نظرسنجی از 387 دانشجوی دانشگاه های کشورهای مختلف برای اعتبار سنجی مدل و فرضیهها استفاده شده است. ویژگیهای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مانند سازگاری درک شده، آزمایش پذیری، مزیت نسبی، سهولت انجام تجارت و صادرات فناوری، در مدل مفهومی گنجانده شده است. پیامدهای عملی پژوهش حاضر از این جهت حیاتی است که مفاهیم آموزشی مربوطه را به درک اهمیت هر مؤلفه سوق میدهد و آنها را قادر میسازد تا برنامهها و تلاشهایی را مطابق با ترتیب اهمیت نسبی عوامل انجام دهند. مفاهیم مدیریتی به بخشهای آموزشی بینشی در مورد نحوه اعمال هوش مصنوعی در سیستم خود برای بهبود رشد خدمات ارائه شده و تسهیل فرآیند برای همه کاربران میدهد. مدل مفهومی پژوهش، که هر دو ویژگی فرد و ویژگیهای فناوری را به هم مرتبط میکند، چیزی است که آن را جدید میکند. یافتهها نشان میدهد که متغیرهای تئوری انتشار از دو متغیر دیگر سهولت انجام تجارت و صادرات فناوری بهتر عمل میکنند.
هوش مصنوعی پرکاربرد می باشد و دارای ویژگیهای مفیدی برای به اشتراک گذاشتن در سرویسهای مختلف ارائه شده است. با افزایش استفاده روزافزون از نوآوری، برنامههای هوش مصنوعی (AIA) محیط جذابتری را در مؤسسات دولتی و مراکز آموزشی ایجاد میکند. هدف از پژوهش این است که کاربران در مورد استفاده آموزشی از هوش مصنوعی چه احساسی دارند. دادههای جمع آوری شده از نظرسنجی از 387 دانشجوی دانشگاه های کشورهای مختلف برای اعتبار سنجی مدل و فرضیهها استفاده شده است. ویژگیهای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مانند سازگاری درک شده، آزمایش پذیری، مزیت نسبی، سهولت انجام تجارت و صادرات فناوری، در مدل مفهومی گنجانده شده است. پیامدهای عملی پژوهش حاضر از این جهت حیاتی است که مفاهیم آموزشی مربوطه را به درک اهمیت هر مؤلفه سوق میدهد و آنها را قادر میسازد تا برنامهها و تلاشهایی را مطابق با ترتیب اهمیت نسبی عوامل انجام دهند. مفاهیم مدیریتی به بخشهای آموزشی بینشی در مورد نحوه اعمال هوش مصنوعی در سیستم خود برای بهبود رشد خدمات ارائه شده و تسهیل فرآیند برای همه کاربران میدهد. مدل مفهومی پژوهش، که هر دو ویژگی فرد و ویژگیهای فناوری را به هم مرتبط میکند، چیزی است که آن را جدید میکند. یافتهها نشان میدهد که متغیرهای تئوری انتشار از دو متغیر دیگر سهولت انجام تجارت و صادرات فناوری بهتر عمل میکنند.
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی، بخشهای آموزشی، نظریه انتشار، سهولت انجام کسب و کار، صادرات فناوری
هوش مصنوعی، بخشهای آموزشی، نظریه انتشار، سهولت انجام کسب و کار، صادرات فناوری
-
248
-
156
-
1402/12/18
-
1403/02/10
-
1403/02/15