درباره فصلنامه

با توجه به نظر کارگروه ارزیابی نشریات موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام مورخ ۱۴۰۳/۶/۱۷ و نامه ۱۴۰۳/۴۶۵۰ به تاریخ ۱۴۰۳/۶/۲۰ کلیه مقالات این فصلنامه دارای نمایه ISC میگردد.

تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری معلمان مدارس دوره دوم مقطع ابتدایی شهرستان البرز استان قزوین
دوره 7، شماره 9، 1401، صفحات 83 - 103
نویسندگان : علی حمیدی نیا* 1 ، کامیاب تجاسب 2

1 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

2 - استادیار گروه علوم تربیتی،دانشکده علوم انسانی ،دانشگاه آزاد واحد تاکستان

چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری معلمان مدارس دوره دوم مقطع ابتدایی شهرستان البرز استان قزوین پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش 140نفراز معلمان هستندکه با استفاده از جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 104نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که 68 نفر زن و 36نفر مرد می باشند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه بوده، و داده های به دست آمده از پرسشنامه، با استفاده از نرم افزارSPSS پردازش وبرای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و استنباطی و ضریب همبستگی پیرسون و آزمونT استفاده شده است. برای پایایی و روایی ابزار اندازه گیری از ازمون آلفای کرونباخ استفاده شده که ضریب الفای کرونباخ برای شاخص فرهنگ سازمانی برابر 0.71و برای کیفیت زندگی کاری 0.81 بدست آمده که نشان از پایایی بالای ابزار تحقیق دارد. آزمون همبستگی پیرسون رابطۀ معناداری را بین مؤ لفه های فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری نشان داد. رابطۀ فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری بین مدارس دخترانه و همچنین مدارس پسرانه و بین مدارس دخترانه و پسرانه تفاوت وجود داشت. ضریب همبستگی بین متغیر فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری0.686 و بین مؤ لفه های فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری به ترتیب: مشارکتی 0.53، ثبات و یکپارچگی0.71 ، انعطاف پذیری 0.43، مأموریتی 0.43 می باشد.
کلمات کلیدی :
فرهنگ سازمانی،کیفیت زندگی کاری، معلمان ابتدایی