تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
کلاس معکوس در آموزش مجازی: ارائه یک مدل پیشنهادی
دوره 7، شماره 8، 1401، صفحات 17 - 26
نویسندگان : ندا نجف زاده* 1

1 دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز

چکیده :
با شیوع ویروس کرونا و به منظور غلبه بر همه گیری، آموزش به صورت حضوری و سنتی تعطیل و یا تقلیل یافته و انواع آموزش های مجازی ، جایگزین آن شد. اعتقاد بر این است که رویکرد یادگیری معکوس ممکن است مدل جدیدی را از آموزش ترکیبی ارائه دهد و اثربخشی یادگیری های دور های مجازی را افزایش دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی و پیشنهاد مدل رویکرد کلاس معکوس به عنوان یکی از روش های نوین یادگیری در هزاره سوم در آموزش مجازی است و مراحل و نحوه بکارگیری آن در کلاس های مجازی و چالش ها و راه حل های آن مورد بررسی قرار می گیرد. روش پژوهش حاضر توصیفی-تحلیلی است و ابزار گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و متن کاوی است و ادبیات و سوابق موضوع تحقیق با مراجعه به مقالات علمی-پژوهشی و سایر مقالات منتشره مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. بررسی های انجام شده نشان می دهد که استفاده از روش آموزش کلاس معکوس به عنوان یکی از روش های نوین یاددهی یادگیری در آموزش مجازی، می تواند به عنوان روشی مفید در آموزش های مجازی در دوران کرونا استفاده شود و چالش های این دوران را کمتر کند. در پایان نیز پیشنهاداتی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس معکوس در آموزش مجازی مراکز آموزشی ارائه می گردد.
کلمات کلیدی :
کرونا، یادگیری ترکیبی، آموزش برخط، کلاس معکوس.
پرسشنامهمهارتهای زندگیآموزشکودکان ابتداییاثربخشیآموزش مجازیهوش اجتماعیدانش آموزان ابتداییتفکر انتقادیسلامت روانیعملکرددرس پژوهیتوسعه حرفه ایمعلماناستان خراسان جنوبیتحليل محتواهوشگاردنرفارسيپايه اولرهبریرهبری اصیلعملکرد سازمانیرشته مدیریت آموزشیگرایش علوم تربیتیدانشگاه پیام نور واحد ارومیه) = jafariko47@gmailcomآموزش کودکان استثناییدانشجومعلم دانشگاه فرهنگیاندانشگاه شاهدتهرانایمیل ahsoltanif@gmailسبک تفکراحساس کارآمدیتغییر سازمانیدانشکده ادبیات و علوم انسانیمدیریت زمانخودکارآمدی تحصیلیدانشگاه آزاد اسلامیواحد ساوهایران) = Adavoudi838@yahooتربیت اخلاقیتربیت منشتدریس برخطتوماس لیکونابرنامه درسیواحد قمقمایران fazlollahigh@yahooکتب فارسی خوانداریسند تحول بنیادین آموزش و پرورشدوره ابتداییحافظه کاریمشکلات رفتاریگروه علوم تربیتیدانشگاه پیام نورهمدانایران Sadnt560@gmailهیجانات مثبتهیجانات منفیتاب آوری تحصیلیایران) = ajadidi@pnuacirفرهنگ سازمانیخودکارآمدیاسترس شغلیدانشگاه فرهنگیانجایگاه معلمشکل گیریتربیت اسلامیرشته الهیات معارف اسلامیگرایش علوم قرآن و حدیثاموزش مجازیفرسودگی تحصیلیدبیر آموزش و پرورش شهر یزد) msaadaat2452@gmailالگوشایستگیمدیران مدارسبیانیه گام دوم انقلابروش های تدریسرضایت شغلیکیفیت تدریسکلیدواژه ها درگیری تحصیلیتدریس مشارکتیتدریس سنتیسلامت سازمانيسکوت سازمانیعدالت سازمانیجو اخلاقی سازمانیهرمنوتیکتحقیق کیفیفرا تحلیلشادابی شغلیخودآگاهی هیجانیکارکنان آموزش و پرورشفضای مجازیشادمانیمراجعه کنندگان سازمان هاارزشیابی مجازیکرونا و دوره ابتداییمعلمان ابتداییکرونایادگیری ترکیبیآموزش برخطکلاس معکوسکاردستیخلاقیتزیبایی شناسیعناصر هنرتحلیل محتوادورۀ ابتداییفارسیپایۀ پنجمتکنولوژیفناوری اطلاعات و ارتباطاتانگیزه ریاضی و عملکرد ریاضیدلزدگی تحصیلیاضطراب اجتماعیاختلال یادگیریمهارت های حرفه ایدانشگاه پایدارتوسعهتوسعه پایدارتفکر خلاقسبک های یادگیرینظام اموزشیخود پنداره تحصیلیضرورتجایگاهچالشفرصتمدل 4Hهوش معنویاشتیاق تحصیلیپیشرفت تحصیلییادگیری مشارکتیشهر بافقفرهنـگ سلـسله مراتبیهمبستگی نسلینظریه داده بنیادهویت حرفه ایتاب اوریفرسودگی شغلیفبکمعلمان مدارسروح فلسفیفناوریهدایت تحصیلی شرکت گازهوش هیجانیرهبری اخلاقیمدیراننظریه انتشارهمدلیانگیزهفعال بودن ارائه دهندهیادگیریروش سنتیدانشجویانمهارت های ارتباطیمهارت کلامیسبک های مدیریتیاضطرابسازی *هنرمعلمیسنتزپژوهیخودپندارهکلامیمتوسطه اول