تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
رابطه بین یادگیری مشارکتی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر بافق
دوره 7، شماره 10، 1401، صفحات 69 - 78
نویسندگان : نجمه صدری لردی 1 ، اکبر جدیدی محمدابادی* 2

1 دانشگاه پیام نور

2 ، استاديار گروه علوم تربيتي، دانشگاه پيام نور، تهران، ایران

چکیده :
روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم شهر بافق تشکیل می دهند که تعداد آنها 700 نفر می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان و به صورت تصادفی 248 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش از دو پرسشنامه یادگیری مشارکتی مدل چو و باولی(2007) و پرسشنامه انگیزش تحصیلی امینی‌فر و صالح صدق پور (1389) می باشد. به منظور سنجش پايايي تعداد 30 نسخه از پرسشنامه به صورت آزمايشي در اختيار پاسخ دهندگان قرار گرفت كه پس از جمع آوري پرسشنامه و ورود داده‌ها به نرم افزار SPSS ضريب آلفای کرونباخ یادگیری مشارکتی 85/0 و انگیزش تحصیلی 81/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی همچون آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون با نرم افزار SPSS 20 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین یادگیری مشارکتی با انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر بافق رابطه مثبت و معناداری وجود دارد
کلمات کلیدی :
یادگیری مشارکتی، انگیزش تحصیلی، دانش آموزان متوسطه، شهر بافق