تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
بررسی تاثیر تفکر انتقادی و سلامت روانی معلمان بر عملکرد آنان در آموزش و پرورش شهرستان پلدشت
دوره 5، شماره 1- پاییز 1399، 1399، صفحات 49 - 61
نویسندگان : محمدباقر اکبرپور زنگلانی* 1 ، اعظم حاجی زاده 2

1 استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور، ایران

2 کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، خوی، ایران

چکیده :
هدف کلی تحقیق حاضر، بررسی تاثیر تفکر انتقادی و سلامت روانی معلمان بر عملکرد آنان در آموزش و پرورش شهرستان پلدشت است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش و اجرا، توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان شهرستان پلدشت است که تعداد آنها 900 نفر و براساس فرمول کوکران حجم نمونه 270نفر بدست آمده و از روش گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوري اطلاعات سه پرسشنامه تفکر انتقادی ریچتس (2003)، سلامت روانی گلذبرگ (1972) و عملکرد محقق ساخته است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. بدین ترتیب که برای تلخیص، طبقه¬بندی و تفسیر داده¬های جمع¬آوری شده از روش آمار توصیفی و در سطح استنباطی برای تحلیل فرضیه¬های تحقیق از آزمون رگرسیون با استفاده از نرم افزارهای آماری spss، استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که تفکر انتقادی و سلامت روانی معلمان بر عملکرد آنان در آموزش و پرورش شهرستان پلدشت تاثیر دارد و مورد تائید قرار گرفت.
کلمات کلیدی :
تفکر انتقادی، سلامت روانی، عملکرد.
پرسشنامهمهارتهای زندگیآموزشکودکان ابتداییاثربخشیآموزش مجازیهوش اجتماعیدانش آموزان ابتداییتفکر انتقادیسلامت روانیعملکرددرس پژوهیتوسعه حرفه ایمعلماناستان خراسان جنوبیتحليل محتواهوشگاردنرفارسيپايه اولرهبریرهبری اصیلعملکرد سازمانیآموزش و پرورش -- نویسنده مسئول کبری جعفری= (دانشجوی کارشناسی ارشدرشته مدیریت آموزشیگرایش علوم تربیتیدانشگاه پیام نور واحد ارومیه) = jafariko47@gmailcomآموزش کودکان استثناییدانشجومعلم دانشگاه فرهنگیاندروس ارائه شده -- نویسنده مسئول امیرحسین سلطانی فلاح = دانشجو دکترا رشته فلسفه تعلیم و تربیتدانشگاه شاهدتهرانایمیل ahsoltanif@gmailسبک تفکراحساس کارآمدیتغییر سازمانیدانشکده ادبیات و علوم انسانیمدیریت زمانخودکارآمدی تحصیلیدانشگاه آزاد اسلامیواحد ساوهایران) = Adavoudi838@yahooتربیت اخلاقیتربیت منشتدریس برخطتوماس لیکونابرنامه درسیواحد قمقمایران fazlollahigh@yahooکتب فارسی خوانداریسند تحول بنیادین آموزش و پرورشدوره ابتداییحافظه کاریمشکلات رفتاریگروه علوم تربیتیدانشگاه پیام نورهمدانایران Sadnt560@gmailهیجانات مثبتهیجانات منفیتاب آوری تحصیلیایران) = ajadidi@pnuacirفرهنگ سازمانیخودکارآمدیاسترس شغلیدانشگاه فرهنگیانجایگاه معلمشکل گیریتربیت اسلامیرشته الهیات معارف اسلامیگرایش علوم قرآن و حدیثاموزش مجازیفرسودگی تحصیلیخلاقیت --- نویسنده مسئول مرضیه السادات حسینی فهرجی (کارشناسی ارشد مشاوره و راهنماییsaadaat2452@gmailالگوشایستگیمدیران مدارسبیانیه گام دوم انقلابروش های تدریسرضایت شغلیکیفیت تدریسکلیدواژه ها درگیری تحصیلیتدریس مشارکتیتدریس سنتیسلامت سازمانيسکوت سازمانیعدالت سازمانیهرمنوتیکتحقیق کیفیفرا تحلیلشادابی شغلیخودآگاهی هیجانیکارکنان آموزش و پرورشفضای مجازیشادمانیارزشیابی مجازیکیفیت زندگی کاریمعلمان ابتداییمؤلفه استعداد در خودکارآمدی تحصیلیکرونایادگیری ترکیبیآموزش برخطکلاس معکوسکاردستیخلاقیتزیبایی شناسیعناصر هنرتحلیل محتوادورۀ ابتداییفارسیپایۀ پنجمتکنولوژیدلزدگی تحصیلیاضطراب اجتماعیکمک طلبی تحصیلیاختلال یادگیریدانشجو معلمانمهارت های حرفه ایتوسعهتوسعه پایدارتفکر خلاقسبک های یادگیریذهنیت فلسفیسواد رسانه اینظام اموزشینگرش تحصیلیدانش آموزانضرورتجایگاهچالشفرصتمدل هدف گذاری در مهارتهای زندگیمدل 4Hمهارتهای دهگانههوش معنویاشتیاق تحصیلیپیشرفت تحصیلیارزیابی الکترونیکیانگیزش تحصیلیشهر بافقهمبستگی نسلیفرایندهای یادگیریپیام رسان شادکار عاطفیتاب اوریفبکروح فلسفیفناوریمدیرانهوش مصنوعیهمدلیانگیزهفعال بودن ارائه دهندهیادگیریروش سنتیاضطرابسازی *خودپندارهکلامی