تعداد دوره ها 5
تعداد شماره ها 15
تعداد مقالات 90
تعداد مشاهده مقاله 365807
تعداد مقالات ارسال شده 281
درصد پذیرش 37
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
متوسط زمان داوری 56 روز
مطالعه قابلیت پیش بینی اخلاق حرفه ای و توسعه شغلی بر اساس سواد رسانه ای معلمان مقطع ابتدایی شهرستان پاکدشت در سال تحصیلی 1403-1402
دوره 9، شماره 18، 1403، صفحات 48 - 58
نویسندگان : حامد رنجبر* 1 ، لطیفه نجف پور 2

1 استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی ایوانکی، ایوانکی، ایران.

2 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی ایوانکی، ایوانکی، ایران.

چکیده :
پژوهش حاضر به مطالعه قابلیت پیش بینی اخلاق حرفه ای و توسعه شغلی بر اساس سواد رسانه ای معلمان مقطع ابتدایی شهرستان پاکدشت در سال تحصیلی 1403-1402 پرداخته است. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر مبنای روش گردآوری داده ها در زمرۀ مطالعات توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش را آموزگاران مدارس ابتدایی سطح شهرستان پاکدشت تشکیل داد که تعداد آن بر مبنای اطلاعات ماخوذه از واحد امور اداری و پرسنلی منطقه، 584 نفر بدست آمد. حجم نمونه مورد نیاز جهت انجام پژوهش با بهره گیری از فرمول کوکران 232 نفر محاسبه گردید. در این پژوهش بمنظور گردآوری داده های مورد نیاز از دو روش کتابخانه ای (فیش برداری) و میدانی (پرسشنامه) استفاده و از پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کادوزیر (2002)، پرسشنامه توسعه حرفه ای ایوبی (1393) و پرسشنامه استاندارد سواد رسانه ای فلسفی (1393) به عنوان ابزارهای گردآوری داده ها استفاده گردید. نتایج نهایی پژوهش نشان داد آموزش، توسعه شایستگی، تبادل اطلاعات و توانمندسازی معلمان مقطع ابتدایی بر اساس سواد رسانه ای آنها قابل پیش بینی است و در انتهای پژوهش بر مبنای یافته های مستحصله از نتایج، پیشنهادهایی ارائه گردید.
کلمات کلیدی :
اخلاق حرفه ای، توسعه شغلی، سواد رسانه ای، معلمان ابتدایی